onsdag 2 juli 2014

Etapp 12: Nora - Falun

Så var jag i mål!!
Strax efter fyra kom jag äntligen hem, och en hög med post låg och väntade innanför dörren.
   Det här var en lång, jobbig och omväxlande etapp. Från de charmiga småvägarna utanför ett dimmigt Nora, till monsterbackarna efter Kopparberg, vidare till den läskiga 2+1 vägen (som jag ska försöka undvika i framtiden) mellan Ludvika och Borlänge till den för mig välkända Runnleden mellan Borlänge och Falun.
   I Falun byggs och grävs det för övrigt så mycket att jag inte hade en aning om var jag kunde åka. Men det gick bra.

Det här var den sista etappen och ett roligt äventyr har nått vägs ände, men minnet kommer alltid finnas kvar.

Om ngn dag kommer ett summerande inlägg om resan.

Etapp 12
Sträcka: Nora - Falun
Avstånd: 162 km
Medelhastighet: 21,7 km/h
Cykeltid: 7h 29 min
Godast: Mors skinksallad
Märkligast: Det första rådjuret jag sett på hela resan såg jag i Ornäs, 15 km från Falun. :p

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat bror! Det har varit roligt att följa:) nu väntar jag på summeringen...

    SvaraRadera